ABD Başkanı Donald Trump, Hürmüz Boğazı’ndaki gemi trafiğine ilişkin verileri paylaşarak, bölgedeki geçişlerin “kapatma” sürecinden bu yana rekor seviyeye ulaştığını duyurdu.
ABD Başkanı Donald Trump, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, Hürmüz Boğazı’ndan önceki gün 34 geminin geçiş yaptığını belirtti. Boğazdaki hareketliliğin arttığına dikkat çeken Trump, bu verinin bölgedeki kısıtlamaların başlangıcından bu yana kaydedilen en yüksek rakam olduğunu ifade etti.
Paylaşımında sürecin gidişatına dair eleştirel bir dil kullanan Trump, “Bu da bu aptalca kapatmanın başlamasından bu yana ulaşılan açık ara en yüksek rakam” ifadelerini kullandı. Trump’ın açıklamaları, stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı’ndaki gerilim ve ticari akışın seyri açısından dikkatle takip ediliyor.
GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026
1
Trump’tan seçim sonrası ilk mülakat
7646 kez okundu
2
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
4593 kez okundu
3
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
2698 kez okundu
4
Putin’den Ermenistan’ı yıkan açıklama: Karabağ Azerbaycan’ın ayrılmaz bir parçasıdır!
1770 kez okundu
5
Kıvanç Tatlıtuğ’dan evliliğine dair çok çarpıcı röportaj.
1670 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.