ABD / TEKHA
ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth, ABD askeri personeli için uzun süredir yürürlükte olan şahsi silah taşıma yasağını sona erdirdiğini açıkladı.
Hegseth, resmi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, askeri üslerin artık “silahsız bölge” olmayacağını vurguladı. Personelin güvenliğini gerekçe gösteren Bakan Hegseth, şu ifadeleri kullandı:
“Askeri tesislerimiz, silahsız bölgelere dönüştürülmüştü. Bu durum personelimizi savunmasız ve açık hedef haline getiriyordu. Bu durum bugün sona eriyor.”
Yayımlanan yeni genelgeyle birlikte, ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon) bünyesindeki tesislerin komutanlarına yeni bir prosedür iletildi. Talimata göre üs komutanları, personelden gelen silah taşıma taleplerini, reddetmek için çok açık ve somut bir neden bulunmadığı sürece onaylamakla yükümlü kılındı.
GÜNDEM
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026SPOR
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026GÜNDEM
06 Haziran 2026
1
Orta Doğu Çatışmaları Alman İhracat Beklentilerini Düşürdü
92 kez okundu
2
Yedi Ülkeden İsrail’in İdam Tasarısına Sert Kınama
31 kez okundu
3
MSB: Montrö Sözleşmesi’nden Taviz Verilmeyecek
31 kez okundu
4
İran: ABD ve İsrail Saldırılarında 24 Sağlık Çalışanı Hayatını Kaybetti
26 kez okundu
5
MEB’den Afrika Çıkartması: Togo ve Senegal ile Dev Eğitim İş Birliği
24 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.